dupavisitometer

Teacher's Day: Front Of The Class (Brad Cohen Story)

Apakah penghalang diantara cita-cita menjadi seorang guru dan Brad Cohen sebagai individu? Turrets Syndrome (TS). TS, di zaman kecilnya, menyebabkan Brad terpencil dan sering dianggap 'freak' menyebabkan dia sering menyendiri. Malah, guru-gurunya juga melayan Brad sebagai 'freak of the nature'. Dan, sebagai pengidap TS, Brad menjadi apa yang sepatutnya penderita TS patut jadi, isolated, alone, depress, low-self esteem, dependent, dan negatif.
Sehinggalah ibunya datang menyedarkannya, bahwasanya kehidupan yang dijalani sekarang adalah surrender without resistance. You have let the turrets win over your life. Dan, melalui kata-kata ini, Brad mengubah cara dan perspektif hidupnya dengan memisahkan pengaruh TS dalam hidupnya.
Dan, turrets juga bukan penghalang kepadanya untuk mengejar cita sebagai seorang guru. yang menghalangnya hanya satu, masyarakat pendidikan georgia itu sendiri. masyarakat yang skeptikal kepada pengidap-pengidap TS.
Setelah hampir berpuluh-puluh interview, dan gagal dek kerana dia cuba berlagak normal, akhirnya Brad memutuskan untuk menerima turrets sebagai sebahagian dari dirinya dalam interview.
'I want to be a teacher that i never had'. 'I want to be a teacher who'd be able to tell my student its ok to be different, and never let any of your difficulties stops you'.
Dengan kesungguhan dan kepercayaannya yang mendalam, Brad Cohen akhirnya terpilih sebagai Georgia's First class Teacher Of the year.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...