dupavisitometer

2013

selamat datang 2013. selamat tinggal 2012.

seriously aku harap aku lebih kaya dan makin murah rezeki dari tahun lepas. aku nak tak banyak, asal lepas duit bayar tol ulang alik pergi kerja sudah. aku tak nak banyak banyak macam sebahagian besar pelobi-pelobi dan fixer fixer politician, yang tak puas dengan hanya memandu BMW X5.

dan aku harap aku dimurahkan rezeki sampai wife aku boleh jadi surirumah sepenuh masa. boleh dia luangkan masa mendidik dan mengasihi anak aku. sekarang ni hantar nurseri pun ok, cuma aku kesian sangat kat anak aku tu, hanya dapat bermesra dengan babah dan bondanya lepas office hour.

dan, kalau ada rezeki lebih, Allah makbulkanlah doa dan usaha aku nak beli rumah sendiri tahun ni. memang nak beli rumah kat kl ni payah, harga mengalahkan nak beli kapal angkasa. seriously aku tak faham apasal rumah mahal sangat. tapi, kalau pemaju sungguh sungguh sangat buat rumah kos sederhana 300k-700k, manalah pendapatan macam aku ni mampu nak beli rumah tu.

diorang ni tak faham ke, kalau BR1M tu dah diberi untuk pendapatan bawah RM 3,000, maknanya golongan yang sama takkan mampu lah nak beli rumah kos sederhana yang diorang buat tu. terutamanya sime darby. apahal rumah baru harga bukak sampai 700k?

aku tak mintak rumah besar sampai 2,000 sqft atau semewah one menerung bangsar tu, cuma cukup selesa untuk aku tidur dan beristirehat sudah. rumah yang mampu, kebanyakannya jauh dari tempat kerja. bila jauh dari tempat kerja, bayar tol pun lebih. bayar minyak pun lebih. sudahnya, increment untuk performance 2012 habis buat bayar bajet petrol dengan tol 2013.

wal hasil, balik asal dan aku masih lagi down dengan idea perubahan.

yang aku tau, bajet poket aku berubah jadi kecik tahun demi tahun.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...