dupavisitometer

Muay Thai Chaiya


Muay Thai Chaiya- Selain dari aksi Tomoi Chaiya yang berkeletup-keletup mematahkan tangan, kaki, dan tengkuk lawan, filem yang ditayangkan di Thailand 30 Ogos lalu menawarkan sesuatu yang lain. Filem ini meletakkan tomoi atas apapun alirannya, sebagai satu industri, industri hiburan, sukan dan disisi gelap, perjudian dan dunia jenayah bawah tanah.

Kata pengkritik, gerak Tomoi Chaiya yang dipersembahkan dalam filem ini bukan yang asli, seperti mana dalam filem Pahayut, kerana ada gerak-gerak asli lebih ganas dan lebih mencederakan. Gerak kaki Tomoi Chaiya juga jauh lebih kompleks dan mengelirukan berbanding apa yang ditonjolkan dalam filem ini.

Hai, rasanya apa yang ditunjuk dalam filem tu dah cukup ganas, cukup padu dan cukup mengkagum, rupa-rupanya tak cukup lagi.

Cerita ini lebih baik dari Ong-Bak, sebab ada pertarungan dalam gelanggang (by Law) dan pertarungan luar gelanggang (street Law). Gelanggang gelap selalunya diperhati dan disunting sebagai kaki-kaki pukul untuk kumpulan-kumpulan samseng. Disinilah persahabatan tiga sahabat Piak,Pao dan Samor teruji.

Dalam persimpangan yang maha kusut hingga tidak terjumpa jalan pulang.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...