dupavisitometer

Sudah Berapa Lama 'Training'

Bayangkan begini, seorang pengembara ditanah gersang, dengan seekor kuda sebagai kenderaan, dan barangan keperluan untuk satu perjalanan yang panjang dan sukar, yang mana destinasi tujunya masih jauh. Dengan panahan terik mentari serta debu-debu pasir kasar yang berterbangan, pengembara membuat keputusan berhenti dan berehat dibawah pohon kurma. Ditakdirkan dia terlelap. Bila terbangun, gusarlah hatinya kerana kuda telah hilang bersama barangan keperluannya, kerana tidak ditambat. Bayangkan kegusaran hatinya, bayangkan ketidakupayaannya.
Dengan tidak semena-mena, kudanya pulang kepadanya dalam keadaan elok. Pengembara memanjatkan syukur. Kemudian, kisah ini disimpulkan dalam dua kiriman SMS yang berbunyi begini:
Kiriman Hantar:
" Ude, aku segan nak advance ngan lu de, tp aku emergncy la. Tayar depan & blkang aku pecah, rim patah. Motor ada kat shell O.U. Nk advance, berapa tu, ikut ikhlas hati lu la ude. Leh?"
Kiriman Terima:
" Ude, dah bank in RM xxx. ko dgn aku tak yah la segan2 ude. Kalo ko sesak, kalu aku leh tlg, aku tlg ko nye. Kita sdh bape lama training sarkas sama2".
Si pengembara dan si penghantar SMS pada ketika ini berkongsi perasaan yang sama, syukur..

1 comment:

Anonymous said...

lawak la lu bro....
wa tak tau lu ke yang lawak..ke cite lu yang lawak....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...