dupavisitometer

Kecoh Benar

  1. Kecoh benar bila diumumkan kabinet baru. Sampai ugut keluar barisan. kecoh dengan 1 Malaysia, satu konsep yang barangkali paling tidak dipersetujui oleh pahlawan terbilang melayu moden, Dato' Onn Jaafar. Konsep yang diperkenalka itu juga barangkali membawa mesej yang agak keras akan tahap kejituan masyarakat Malaysia. jangan sentuh lebih-lebih, ini isu sensitif kata Raheem Ma'arof.
  2. Kecoh benar bila dewan DUN mula nak bersidang. Ada yang kena dengar prosiding mahkamah dulu baru boleh bersidang. Kena betul-betul sah siapa yang lebih tinggi, speaker dewan ke ahli dewan. Ada yang boikot sidang, minta buat undi tak percaya. Kan dah cakap dulu, memang ada kaedah undi tak percaya ni bila nak menyingkirkan ketua kerajaan. Habis, yang dulu dok menggelabah tutup lobi dan gaduh-gaduh dulu apa cerita?
  3. Kecah benar bila nak hadhir (ke tak nak hadhir) sidang DUN kena ugut bunuh. Ish, geli la dengar, apa sangatlah dengan ugutan bunuh tu. Satu kem nak berbunuh-bunuh. Di tanah Melayu ini ada undang-undang dan Kamu sentiasa akan dilindungi polis, ini negara yang aman makmur. Bukan Palestine, bukan Iraq, jadi jangan cuba buat persepsi yang huru-hara amat mudah dinyalakan di tanah merdeka ni. Rata-rata penduduk tanah bertuah ini Orangnya baik-baik, yang menolak kezaliman dan panjang akalnya.
  4. Kecoh benar bila lepas satu pilihanraya kecil, datang lagi satu. Dimana tu? Di Penanti, penang. Lama-lama kita semua ini tidak ada kerja lain. menadah telinga mendengar kata-kata munafik dan fitnah sepanjang berkempen. parti mana tu? parti yang jarang berdoa dan yang tak pernah berdoa langsung. Yang berdoa aku rasa jalannya lurus dan tidak bersimpang-siur. Sedang kita sepatutnya sibuk mengukuh atau menjaga ekonomi kita sebaik mungkin, ada pula ruang untuk menyuburkan rasuah politik. Apa khabar KJ, sudah menanti di Penantikah dia?

4 comments:

besi said...

politik .........
politik.......
layan je....yang penting semua
orang buat tugas masing2....
politik just part of this system..

Anonymous said...

harga komiditi sawit down hari nie .. yeop

Ras Raka said...

Sawit holding strong at RM 2650 PMT.

vairus said...

berjuang dengan ader erti jemu.kita selalu ditimpa kekalahan dan musibah dan dengan perkara tersebut kita selalu dekatkan diri dengan Allah.Ayuh jahanamkan UMNO

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...