dupavisitometer

SMS Semalam

Esok tahun baru. 2010. Aku banyak plan untuk tahun 2010. Esok tahun baru. 2010. Perancangan aku bukan baru. kebanyakannya aku dah plan awal. Aku serahkan perancangan akhir dan kelancarannya pada Allah S.W.T
Dengan kudrat dan rahmatnya, aku serahkan segalanya. Kalu diizinkan jadi, aku bersyukur dengan setinggi-tinggi syukur. Kalau tidak di-izinkan, ianya hanyalah dugaan, wajib bagi aku yang mengaku beriman.
Karenanya Allah SWT berfirman :أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آَمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ [العنكبوت/2] Apakah manusia mengira bahwa mereka akan dibiarkan mengatakan "kami telah beriman" sementara mereka tidak diuji? (QS. Al-Ankabut : 2)
Semalam aku dapat satu SMS. Kandungannya cukup gelisah dan rusuh. Moga sahabat yang aku kasihi itu tenang dalam memujuk hati dan perasaanya.
Dan pasti, 2010 menjanjikan lebih banyak cabaran dari 2009 untuk diriku. Moga berjaya dalam lindungan-NYA.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...