dupavisitometer

(317) Anwar Ibrahim Dan Alibinya

Hari ini, En. Azlan, bapa kepada Saiful bukhari, mangsa kes liwat Anwar Ibrahim menghantar sepucuk surat semacam surat rayuan kepada Yang Di-Pertuan Agong untuk mempercepatkan kes liwat anaknya yang tertangguh-tangguh.
Secara peribadi, kes yang memalukan itu seharusnya dipercepatkan, dan dengan proses pengadilan yang adil, maknanya dengan hak pendakwaan dengan hak pendakwaan, dan hak pembela dengan hak pembela.
cuma, mengikut fakta pertuduhan, saiful bukhari mendakwa di liwat di unit 11-5-1, kondominium desa damansara, jalan setiakasih, bukit damansara diantara jam 301 petang hingga 430 petang pada 26 jun 2008.
Apakah alibi anwar pada masa itu? kalau ikut cerita CSI-lah, asalkan pihak pembela dapat membuktikan anwar tiada pada tarikh dan masa dalam fakta pertuduhan, bukankah senang nak menang kes?
Kenapa sampai sekarang pihak pembelaan anwar ibrahim gagal membuktikan bahwasanya Anwar tiada dan tidak pernah hadir di kondo tersebut pada tarikh dan masa fakta pertuduhan? itu lebih daripada sibuk meminta itu - ini dari tim pendakwaan yang sememangnya takkan membantu mereka.
tidakkah ini pelik?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...