dupavisitometer

(309) Sekarang Baru Mahu Percaya Media Asing?

Zaman Tun mahathir dulu, segala bentuk media selain dari Utusan & Berita Harian (U-BH), adalah dikategorikan sebagai media asing. dalam period 97-2004, media asing memang dipandang serong. dek kerana, media asing pada ketika itu memang tak da keje lain, selain dari berkerja nak memburuk-burkkan kerajaan Tun M pada masa itu dan memeri ruang yang terlalu luas pada pembangkang (Anwar) yang memohon simpati masyarakat antarabangsa.
Jadi, sudah terpaku dan terpahat dalam kepala otak sekelian Melayu di tanah melayu ini, bahawasanya media asing ini kerjanya tidak lain tidak bukan hanya nak memburukkan-burukkan prestasi kerajaan semasa.
Media Asing ini banyak putar belit, mengambil sumber yang tidak tepat lagi meragukan. tambah satu lagi, suka sangat dengar tohmahan pembangkang. kalau sesiapa lupa, ingatkan kembali wawancara stesen TV Al-Jazeera dengan Zainuddin Maidin (Zam) iaitu menteri penerangan pada ketika itu yang menghentam Al-Jazeera kerana bertanyakan soalan dan rumusan yang kurang 'tepat' mengenai perhimpunan raksaksa bersih 4 tahun yang lalu .
Jadi, apa kena dengan Utusan petik sumber maklumat wikileaks yang bukan sahaja meragukan maklumatnya (Macam wikipedia) malahan ia boleh dikategorikan media asing pula. adakah sudah sampai masanya kita mempercayai MEDIA ASING?
Atau hanya fail-fail terpilih sahaja yang boleh dipercayai?
Utusan nampaknya sudah melanggar pantang datuk nenek UMNO! Utusan sepatutnya dikenakan tindakan, kerana menghasut dan menyebarkan kepercayaan kepada rakyat awam supaya mempercayai MEDIA ASING, dan siapa tahu, mungkin suatu hari nanti mempercayai BLOG!..Oh Tidak...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...