dupavisitometer

kembara dubai - intro

salam. guess what? i'm in sharjah, dubai. Aduh, sedihnya tinggalkan my loved ones di RRI, subang. sampai-sampai je, dua hari homesick. namun, when the reality bites, kenalah tabahkan hati dan kuatkan semangat. aku ke sini ada matlamat dan tujuan, jadi seharusnya aku fokus. 

bila dah sampai, tepat tido ok? Alhamdulillah, setakat hari ini makan, minum dan tido masih ok. di sini suhunya masih panas, membahang kalau duduk di luar. 

selama 3 hari berjalan sekitar bandar sharjah dan belajar tentang sedikit selok belok bandar sharjah. sharjah ni boleh aku describe macam bandar pendatang (termasuklah aku?). kebanyakannya pakistani, indian, bangla, dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya. yang lebih pelik, terasa ramainya warga filipino yang merantau dan mencari rezeki disini. 

tadi buat pertama kalinya aku sembahyang juma'at dalam kariah orang-orang arab. memang simple namun pada aku sempurna. teringat pula keadaannya di malaysia. 

setakat ini dulu. nanti jumpa lagi. bonda dan adel, babah rindu sangat pada kalian. hanya Allah sahaja yang mengetahuinya.

Assalamua'laikum.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...