dupavisitometer

sandy cook elementary school dan iklan aes hotfm

okay. aku masih bersedih pasal mamat gila tembak budak budak sampai mati. gila sedih. bayangkan hari tu hantar anak pegi taska, tengah keje ada orang call bagitau anak dah mati kena tembak. memang cilaka.
 
tragedi sandy cook adalah tragedi paling sedih yang amerikah pernah hadapi. semoga yang mati masuk syurga. tapi, dalam dunia kapitalisma dan paranoid mendalam dan sangat terbuka macam amerikah, pasti ada lagi tragedi sedang menunggu. pada ketika obama dan lawan dan kawannya sibuk bercakap pasal apa nak buat, nak lulus rang undang undang bagai, tragedi yang lebih menyayat hati sedang 'in process'.
 
okay, cukup untuk amerikah.
 
hari hari aku dengar radio, time pergi dengan balik kerja. aku dengar hot fm.
 
dengar radio ok, cuma aku rasa nak termuntah dengar iklan survey pasal rasuah, pasal subsidi (suara lelaki tu mcm suara rostam) dan latest, pasal iklan aes langgar lampu merah.
 
iklan tu dengarnya memang amat kejam, dialog si ayah dan ibu (ibu kudung kaki) yang trauma dengan kematian anak lelakinya (amir) disebabkan kemalangan bila ada orang langgar lampu isyarat. memang sedih iklan ni.
 
cuma aku takde masalah kalau iklan ni justify kesalahan langgar lampu merah.
 
aku nak dia justify naik hiway boleh henjut 110 kenapa sekat sampai 80km 24 jam?
 
dan, langkah flip flop kerajaan semalam pasal aes ni, terus buat iklan ni tak relevan dan kedengarannya sangat bodoh dan expired.
 
salam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...