dupavisitometer

'Dosa' Yang Berat Adalah 'Dosa' Melompat

BH 20/10/2009: Hasrat Ibrahim Ali sertai Umno akan dikaji: TPM Salam.
Siapa yang tak kenal Ibrahim Ali? Orang yang galak benar 'lompat-lompat' parti. Ibrahim Ali di zaman UITM-nya adalah pemimpin gerakan pelajar yang lantang. Namun, dia masuk UMNO dan dek kerana krisis Mahathir-Ku Li dia masuk S46, PRU13 dia bertanding sebagai calon bebas atas tiket PAS setelah digugurkan dari UMNO baru. Dan, berita diatas adalah berita basi.
UMNO pusat nampaknya menyambut keinginan Ibrahim Ali, sekali lagi. terpengaruh benar Ibrahim Ali dengan desas-desus perubahan yang dilaung-laungkan UMNO. Apa boleh buat, bagimana seseorang itu menjalani hidupnya tidaklah dapat kita campurtangan, hanya sekadar melayan sakit hati dan rasa menyampah. Selain itu, apa yang boleh dibuat lagi.
Yang berbeza, perspektif kita masing-masing. Jika secara harfiahnya, Pak Lah juga punya 'dosa' 'lompat-lompat' parti UMNO. begitu juga dengan Shahrir Samad dan Shabeery Chik. Namun, macam Isa Samad juga, dosa 'melompat' mereka sudah dibersihkan oleh UMNO.
Yang berpatah arang, berkerat rotan dengan UMNO setakat hari ini hanya Anwar Ibrahim. Mungkinkah Anwar, pada satu masa yang dizinkan, akan kembali ke pangkuan UMNO?
Salam.

3 comments:

besi said...

hmmmmmmmmm.....
politik penuh dengan seninya...
melompat....dan diterima balik,
adalah seni yg paling agung dlm politik.....

jarang org leh dapat buat macm yb pasir mas nie........

Anonymous said...

jangan di layan sangat mamat yg bernama ibrahim ali ni..xguna satu sen pun..aku kalo jumpa mamat ni mmg aku lempang je..cakap mcm bagus je..presiden perkasa konon...pegi dahhhh...kalo jadi ketua kelas pun xlayak...manusia yg tiada pendirian, lidah bercabang...so kalo jumpa ular dan ibrahim ali kat tgh jalan, ambil kayu ketok ibrahim ali dulu...kemudian ketok ibrahim ali lagi..kemudian ibrahim ali lagi..pastu baru ular...betapa bahaya manusia bernama ibrahim ali ni..buang masa ckp pasal dia...mmg xguna satu sen pun..mmg aku nak lempang kalo jupe dia..

Ras Raka said...

Besi & Tanpa Nama;

Ada sebab kenapa YB Ibrahim Ali masih kental di persada politik mainstream tanahair.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...