dupavisitometer

Kata - Kata Munafik

Salam.
Seperti biasa, bila kita berkumpul ramai-ramai, kita akan rasa seronok, megah dan cenderung untuk berlagak. tocang sama-sama naik. Tambah-tambah pula bila kita dalam 'mood' kemenangan, menang main bola contohnya. Ambil contoh Maradona, jurulatih skuad kebangsaan Argentina. Sejurus sahaja menang, dia tidak menuggu lama untuk memulangkan buah keras kepada media.
Disini juga, kita berkumpul ramai-ramai, pakai baju Melayu ramai-ramai, dan meraikan kemenangan ramai-ramai. Berjemaah. Bila berkumpul kita sering diperangkap sikap 'naik tocang. Tambah-tambah bila kita sudah 'menang'.
Kita akan suka bercakap, hu ha sana, hu ha sini. Dan kita cenderung untuk berkata-kata sebagai orang munafik. Dan lebih berat, ada pula munafik yang lain pegi sokong si munafik yang cakap tadi.
Orang yang mengkhianati janji adalah salah-satu ciri-ciri orang munafik. ini menurut Imam Ali R.A. berapa banyak janji kita, orang Melayu yang telah dikhianati oleh 'Parti Keramat' ini?
Tepuk dada tanya selera. Anwar yang dituduh banyak rasuah, Isa Samad, Ali Rustam pula yang kena gantung rasuah politik.

2 comments:

besi said...

aku masih pelik dengan dr zamberi..
mlm tadi kat awani..dia cakap dia penah tanya kat nizar kenapa hanya bagi tanah kat kg baru sahaja...dan bukan kat kg2 tersusun, dan kampung2 tradisional..
jgn gunakan dasar yg populis...katanya........

nizar dah lama kata...kg baru dpt dan kg2 tersusun pun dapat...kg2 tersusun tue semuanya melayu dan jumlahnya lagi ramai........

so sekarang nie....sama yg bohong nizar ke zamberi...confius aku...?

ras kaka ada maklumat tak ttg nie?

Anonymous said...

Nanti aku tolong check kan. Masa Nizar memerintah, sibuk benar BN kata PR ni kemaruk nak tanah rakyat.

Bila BN memerintah pun aku tengok sama jugak, hal tanah dulu yang diutamakan.

Apa punya mangkuk tingkat daa..

Ras Raka

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...