dupavisitometer

Perpaduan Melayu Lagi

entah apa sebabnya, tanpa ribut dan bersebab, orang-orang Melayu diingatkan kembali supaya bersatu. mungkin sebab kita dalam mood merdeka, perjuangan suci pembebasan fizikal penjajahan British (mentalitinya masih terjajah Kah?), atau sebab kita dalam bulan Ramadhan kareem ini, atau sekarang banyak musim berbuka dan bersahur, dari personaliti TV sampai ke pak menteri sukarlah untuk dipastikan.
Dan, untuk menambah perasa dan MSG (macam yang dalam maggi) MCA, Gerakan dan Perkasa menghangatkan lagi malam hening bersahur yang sedia hangat dengan 'remarks' dan kata-kata bodoh senditif dan sensitif yang terjurai di dada akhbar dan lidah media arus perdana, RTM, TV3 dan awani.
Dimanakah semangat perbincangan dan tolak ansur mereka sebagai satu Barisan dalam BN? barisan yang macammankah yang ada sekarang? Barisan batas ubi?
Entah lah. kita punya masalah yang lebih berat dari pergelutan kuasa yang kita hadap sekarang. kita punya masalah serius di tong sampah kita, bukannya masalah homeless yang bergentayangan, tetapi mayat bayi.
Pembuangan bayi adalah tanda jelas kita berhadapan dengan generasi muda yang berani, bodoh, dan jahil. dan kita, masih berpegang pada kuasa, dan bergantung kepada generasi muda yang berani, bodoh dan jahil ini. Apa bentuk sokongannya nanti?
Baik Barisan, baik Pakatan. kematian bayi itu tanggungjawab bersama. kita sendiri punya share macam share dalam Harakah, Utusan dan Star.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...