dupavisitometer

terjunan felix baumgartner

sebentar tadi, melalui channel MBC 4 dubai, disiarkan secara langsung terjunan pecah rekod felix baumgartner.


sebelom berlepas, ibunya menangis melepaskan felix naik ke pod angkasa dan dengan penuh gementar melihat belon pod angkasa tersebut perlahan-lahan naik ke angkasa. lebih dua jam..akhirnya semuanya sudah siap sedia untuk felix melakukan terjunan.

dengan ucapan 'may angel be with you...' oleh ketua pasukan merangkap coachnya yang tersayang, felix melakukan terjunan bersejarah yang memberi makna pada pencapaian kariernya sebagai skydiver. memang pelik ada jugak orang dalam dunia ni yang mendedikasikan hidupnya untuk terjun pada level tertinggi dunia.

akhirnya felix terjun, setelah para penonton macam aku disajikan dengan view terbaik bumi dari kacamata kamera pod angkasa felix. subhanallah...alangkah cantiknya ciptaan tuhan, begitu luas dan sangat majestic.

dengan gensture thumb up, felix pun terjun secara freefall. gementar sungguh riak wajah ibunya sewaktu felix berguling guling pada minit ke-2 terjunan. felix sedikit struggle untuk menstabilkan kedudukan dirinya. namun, untuk beberapa ketika, felix berjaya menstabilkan dirinya dan parachute kembang pada minit ke 4 terjunan. orang pun bersirak sorai.

akhirnya felix berjaya mendarat dengan selamat, dan sebaik sahaja kakinya mencecah bumi, terciptalah sebuah rekod terjunan tertinggi yang pernah dilakukan oleh manusia.

sebagai ingatan, setiap yang naik dan beratas di atas, tidak selama-lamanya akan di atas, satu detik pasti akan turun jua menjejal ke tanah. samada dengan megah atau tersungkur adalah pilihan masing masing.

dan, benarlah kata orang berkenaan cita cita dan impian, langit pun tidak pernah menjadi penghalang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...