dupavisitometer

anwar dan israel


tatkala hubungan 'ketenteraan' rantau timur tengah, terutamanya konflik dalaman syria, ketegangan iran-saudi-amerika, kesuraman ekonomi global dan rentak politik domestik amerika yang menuju pemilihan presiden baru yang diselubungi dengan isu ekonomi domestik, memberikan komentar yang pro-israel seharusnya menjadi agenda terakhir anwar.

sebagai seorang politikus tua yang kini fokusnya menuju putrajaya, perkembangan terbaru ini mungkin senjata terbaik umno-bn untuk kembali duduk di posisi menyerang, setelah sekian lama terasak dengan isu-isu salahgunakuasa dan rasuah besar-besaran yang memaksanya bertahan untuk beberapa bulan.

seharusnya, jika sudah ke peringkat ini, dimana setiap cakap-cakap di media perdana yang pasti menghampuk balik anwar atau mana-mana jua proksi pakatan, anwar dan proksi-proksinya sudah bijak mengeluarkan press statement.

isu-isu berkaitan orang melayu tersangatlah sensitif, terutamanya dengan isu israel, halal haram dan siapa lebih alim, yang sudah sedia menjadi pembalik arus perhatian perdana, memburukan lagi keadaan. 

walauapapun strategi dan keuntungannya, mungkin kali ini anwar tersepit. pas pasti terheret sama, sebab pas memang selalu benar terperangkap dengan isu-isu bingung yang bukan sahaja membingungkan mereka, malah membingungkan orang lain.

dan dap kekallah disitu sebagai parti yang hendak menghakis kedaulatan hak istemewa melayu, setidak-tidaknya kepada hassan ali dan geng-geng perkasa dan katak-katak ibrahim ali.

kita memerlukan hiburan baru.






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...