dupavisitometer

anugerah juara lagu tv3

aku rasa hanya kat malaysia sahaja yang ada pertandingan lagu macam AJL ni. yang lain sangat mesra dengan format grammy awards, waima AIM. tapi, orang orang tanah melayu ni sangat asing dengan format grammys awards ni. nampaknya kita lebih naik hantu dengan format AJL.
 
disebabkan ramai yang menyokong penyanyi dan bukannya lagu, menyebabkan banyak keputusan keputusan AJL kebelakangan ini dipertikaikan. tapi apa boleh buat, yang dinilai lagu, bukan penyanyi. tapi untuk aku, tanpa penyanyi yang baik dan mantap, lagu yang hebat tak kemana jugak.
 
tahun ini, aku harap teman pengganti malique dan black menang. suara black pada aku memang makan dalam dan mengharukan. kekuatan lagu ini pada aku adalah liriknya. sedih sangat lirik teman pengganti ni, macam satu cerita yang sangat sedih.
 
kalau aku, aku membayangkan lirik ni ditulis masa orang ni terlantar diatas deathbed disebabkan sakit yang dah tahap terminal. dalam lirik ni malique ada sebut 'penjara hinggap' yang aku tafsirkan sebagai hospital.
 
aduii..memang sedih lirik teman pengganti ni. dan aku harap lagu ni menang.
 
aku bukan nak menyokong budaya hedonisme ke apa, cuma aku mengharapkan lebih banyak lirik dan alunan lagu yang menggambarkan perasaan yang real yang sangat dalam, macam lagu teman pengganti ni.
 
dan aku nak jugak malique menang, bukan sebab nak mengesahkan bakat dan kebolehan malique, sebab pada aku malique dah tak perlu membuktikan apa apa. kalau dia bersiul tepi longkang pun aku kata dia best jugak.
 
cuma, kalau karyawan semantap malique pun tak dapat deserving spot dalam industri hiburan kita, maka jangan sentap sangatlah kalau bollywood dan k-pop terus-terusan menjajah industri musik tanahair.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...