dupavisitometer

Antara Politik PKR, Assunta Dan LCCT

Perkumpulan tagan-tagan PKR selangor minggu lepas, memberi gambaran ada sesuatu yang sedang berlaku diantara MB, khalid ibrahim dan mungkin Azmin Ali. akhirnya, ketua PKR selangor milik Azmin, dan pemerintahan autonomi selangor berpecah kepada 3 bahagian, iaitu tadbir urus ekonomi negeri (Anwar), tadbir urus awam (khalid), dan tadbir urus politik (Azmin), mengikut kata khir toyo.

Dan, setakat ini, pimpinan PKR yang berselisih dengan Azmin ali selalunya akan tewas dan tersungkur hina diluar parti PKR.

zaman UMNO dulu, ketua penerangan adalah juga MB yang selalunya menjaga hal-ehwal kewangan dan tanah negeri.

Sekarang, zaman PKR semuanya diasingkan. Ada cross-checking, kata khalid ibrahim. mana yang lebih baik? ideanya sama macam pemerintahan kapitalis lawan pemerintahan komunis, mungkin.

Tidak kisahlah pecah berapa pun, tetapi inilah bentuk politik yang mengecewakan rata-rata orang melayu. dulu berkumpul-kumpul orang melayu dalam UMNO, berpecah belah sebab ada kepentingan politik. Kemudiannya, apabila mood orang melayu sudah yakin PKR dan komponen-komponen lain PR umumnya boleh menjadi alternatif kepada UMNO, pimpinannya berpecah lagi dengan isu unity government dan terbaru, tadbir urus negeri selangor.

Pokok pangkalnya, orang melayu ini, pemimpinnya selalu benar berpecah-pecah. apabila dalam poitik sahaja kita sudah nampak pecah, jangan harap kita, orang-orang melayu akan bersatu padu dan saling sokong-menyokong dalam ekonomi dan hal-hal lain.

ada masa, sila-silalah buka mata apa yang berlaku di Hospital assunta, P.J, LCCT sepang. cuba lihat siapa yang menyokong siapa.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...