dupavisitometer

ridhuan tee dan manoharam

mengikut laporan malaysian insider ridhuan tee yang melancarkan sebuah buku yang bertajuk 'buka minda' telah melahirkan rasa bimbang dengan jangkaan /  kajian nya sendiri bahawasanya indonesia akan bertukar menjadi negeri yang majoritinya kristian, berbanding kini, iaitu islam. takut benar ridhuan tee dengan jangkaan / kajiannya sendiri kerana mengikut laporan berita tersebut, ridhuan tee merasakan indonesia akan menjadi ancaman baru kepada kedaulatan Islam Malaysia menjelang 2035.

tiada keperluan bagi ridhuan tee untuk merisaukan angka-angka di indonesia, sedangkan 'bahaya' sebenar umat islam malaysia kini adalah orang islam dan kepimpinan islam yang curang dan membelakangkan hukum hakam dan peraturan Islam dan beramal dengan amal kemunafiqan.

ridhuan tee kena fokus pada akhlak pemimpin dulu, kalau dia rasa akhlak dia sudah terlebih baik. ridhuan tee kena tegur pemimpin dia dulu, yang beri dia makan, baru pegi ke pemimpin pembangkang. itu kaedahnya, bukan memberatkan benda yang kurang perlu dan jauh pulak beribu batu. dan, lebih malang, jika dengan anggaran angka, kita selaku umat islam mudah benar goyang, maka ingatlah, kesaksian Tauhid 'Tiada Tuhan Yang Layak Di SEmbah Melainkan Allah' itulah yang memenangkan tentera Badar.

Jumlah dan angka tidak pernah menjadi hal di dalam perjuangan Islam.

Dan, untuk manoharan DAP yang secara sinis mengulas kekalahan lee chong wei dengan 'tweets' Chong AWAY, memang kabur apapun motifnya si manoharam ni. nak popular ke apa, tapi kalau memang nak bersikap sinikal berikutan kecewa dengan kekalahan LCW pada Lin Dan, memang Manoharan ni tak berjiwa besar dan berfikiran sempit.

kalau dia tengok game final tu, dia patut faham, siapapun boleh muncul juara. memang hangit dan asak rapat game. tapi dah namanya bertanding, adalah kalah menang. kalau tak nak ada kalah meang, suruh la LCW ngn Lin Dan main suka-suka untuk charity. bangang.

kenapalah banyak sangat orang bangang dalam malaysia neh....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...