dupavisitometer

KEKEJAMAN MANUSIA KEPADA BAYI

dalam dua ke tiga hari ini, tak sanggup rasanya melihat kekejaman manusia kepada bayi. satu kena hempuk pusing - pusing dan satu lagi kena kerat 15. kekejaman apa lagi yang lebih kejam dari ini? 

ini adalah bayi, dimana secara fitrahnya mereka hadir untuk disayangi dan dilindungi. dan paling aku tak boleh terima, bayi dan budak sekecik ini tidak pernah mengganggu hidup kamu, melainkan kamu ini mental atau dirasuk syaitan. 

bagaimanakah mereka ini sanggup melakukan kekejaman ini?

orang lain pun stress jugak dengan himpitan GST dan gelisah dengan skandal 1MDB ni, tapi takkan sampai nak bunuh dan cincang bayi. 

diharapkan pihak berwajib lakukanlah sesuatu. bukan polis. tapi pihak kebajikan atau khidmat kaunseling. datanglah kepada mereka yang bermasalah. cuba check sapa yang selalu dapatkan khidmat mental kat hospital - hospital tu dan lawatlah mereka. 

memang susah nak tinggalkan kerusi empuk dan sedap tu, tapi dah amanah kena lah turun padang. jika mengharap untuk mereka datang, mungkin sudah terlambat.

harapan yang sama untuk bahagian disbursement duit zakat. pandai kutip, harapnya pandai jugak nak distribute ke asnaf. harap maklum.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...