dupavisitometer

You Know I'm No Good - Amy Winehouse

Cuba dengar lagu diatas. ikut telinga tuan punya blog, sedap. Tajuknya pun sedap. Tambah sedap kalau hubungkaitkan dengan tingkahlaku UMNO. Kasihan, UMNO nampaknya bersungguh-sungguh untuk mencuci tangan. Siapalah yang pegi tuduh UMNO ini perkauman.
Dah banyak kali UMNO dituduh begitu. tiap-tiap tahun UMNO kena tuduh. Simpati, manakan tidak tuan punya blog tak simpati. UMNO kita kena kenang jasanya dalam mengekalkan kestabilan, kemajuan, dan keamanan Malaysia. Untuk orang Melayu lagi banyak. Lagi penting. Yang terbesar sekali, ialah UMNO berjuang untuk kemerdekaan. Bukan senang untuk menang dalam rundingan dengan penajajah. Tunku peguam. Tun Razak peguam. Dave Marshall peguam. Don Corleone kata, peguam lebih banyak merompak jika dibandingkan dengan semua muscle-muscle mafia family combined. UMNO dan mafia tiada kaitan. UMNO siasah politik, godfather adalah filem. Jangan salah faham.
UMNO selalu kena tuduh. Walaupun UMNO jalan pijak semut tak mati, UMNO sentiasa paranoia dan skizo dengan sentimen sekeliling. UMNO tegang sebab UMNO rasa macam dia cakap kat semua orang 'you know i'm no good'.
Siapa orang-orang itu? PAS ke? orang-orang PAS selalu duduk di masjid. Dengar kuliah ataupun berusrah. Paling kurang merancang nak buat ceramah. Peti derma masuk kat mana, nak sembahyang kat mana, nak check arah kiblat, nak susun orang jual-beli, sound system, semua orang PAS nak fikir. Kat kelantan, orang PAS lagi sibuk. Kat Selangor orang PAS sibuk dengan UMNO.
Dalam banyak 'press release' pembesar-pembesarnya, emosional dan keras. PM kata jangan tuduh UMNO. Menteri kata ISA mungkin akan digunakan. Hari ini ada gambar dalam paper orang Islam patrol gereja. Ini baru harmoni. Kita kena akui. Isu yang membelit sekarang panas. drop it like it hot. SPRM lagi banyak kerja. Mana nak siasat dulu? Kek ke PKFZ. Enjin Jet. KOAM. Kakitangan SPRM perlu tingkatkan motivasi. Semua kes berat. Berapa gaji pegawai SPRM? Tuan punya blog fikir kita kena bayar gaji mereka lebih sikit.
Jangan lupa untuk dengar drug-addict artist, amy winehouse: you know i'm no good.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...