dupavisitometer

Pilihanraya Masjid Dan Keasyikan Utusan Komen Pasal PAS

Sehari dua yang lalu, DAP Penang keluar idea yang sangat radikal. pilihanraya masjid. Wah, ini sesuatu yang baru, sedang rakyat masih lagi terkial-kial nak biasakan dengan struktur kempen dan mengundi dalam PRU. mahasiswa pun sama, nama saja mahasiswa, banyak yang bengong pasal pilihanraya universiti.

Utusan, seperti biasanya dengan penuh bangang menyiarkan komen-komen defensif bagi orang-orang yang pasif pasal hidup bermasyarakat. belum tahu hujung pangkal, dah kata akan melaga-lagakan kariah. tolong jangan samakan minda kariah dengan minda UMNO korang ok. minda UMNO korang tu memang penuh dengan opportunis, dengki mendengki, rasuah, dan politik wang. yang orang yang mengamal sahaja yang beria-ia benar menuduh. taktik serkap jarang ni dah biasa sangat dah penang tu. apasal duku masa kho soo kun tu memerentah, korang menikus dan tido pasal isu melayu? sebab dulu makan cukup sekarang dah cukup? padan muka. 

Namun begitu, usaha kerajaan DAP Penang itu sekali pikir elok, dua kali pikir tak payah pun takpa. sebab dalam islam ni, bukan siapa AJK masjid yang penting, yang penting jemaah tu penuh jer sepanjang masa, bukan terhad kepada hari juma'at sahaja. segala usaha dan belanja untuk menjayakan pilihanraya masjid eloklah disalurkan ke-tempat lain dan ke-tempat yang memerlukan. aku tengok pengemis kat penang tu bangsa cina pun ada, satu pemandangan yang sangat-sangat 'rare' kat K.L ni. 

dan, terlanjur aku mengutuk surat-khabar berat sebelah yang bikin otak aku kebas, Utusan, aku nak sangat menasihatkan para-para jurnalis, ketua editor dan sesiapa sahaja yang berkenaan yang kerja kat sana, korang tak geli ke komen pasal PAS? cukuplah PAS dengan harakahnya, yang korang nak jadi sisi gelap harakah apasal. macam spiderman, harakah tu spiderman merah, korang spiderman hitam. slogan korang pencetus apa ntah, so korang teruskanlah jadi pencetus. bukan tukang buat fitnah dan verita karut dan analisis karut.

bukan standard korang tu. tu standard blogger, facebook, bukan korang.

korang orang bayar la untuk baca, bukan baca free. jadi standard kena tinggi sikit. apasal takda cerita pasal UMNO? UMNO dan lumpuh takda cerita ke? takpun cerita nurjazlan pengerusi UDA pun ok maa. banyak UMNO penang nak tumpang komen.

adios, amigoes.(17566)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...