dupavisitometer

bersih

Akhirnya, dengan sebegitu banyak songeh kiri dan kanan, kuning dan merah, bersih datang juga ke kuala lumpur. memang banyak teka dan teki, sama banyak dengan dakwa dan dakwi. banyak kalau dan begitu juga dengan jika. kalau begitu, bolehlah begini. jika begitu, beginilah kita.

namun, semuanya telah menyampaikan mesej dengan jelas pada lawan masing-masing. 

yang disekat untuk turun, akhirnya turun dengan jumlah yang boleh dikira lumayan. dari pandangan mata dah nampak yang berhimpun tu dah lebih 5,000 orang. janganlah terlalu daif dalam berfikir, dan janganlah terlalu mengamalkan sikap denial, tak bagus untuk kesihatan. yang disekat telah melontarkan mesej yang keras bahawasanya, mana yang ditakrifkan sebagai hak kami, akan kami tuntut. 

dan pihak yang menyekat, juga telah menghantar mesej yang jelas, bahawa, ini bukan caranya, dan ini juga bukan lagak seorang rakyat yang bertanggungjawab. kita sudah punya saluran, jadi gunakanlah saluran tersebut. jika terdapat kelemahan disana-sini, sama-samalah kita memperbaikinya. namun, tiada kompromi jika kamu melanggar batasan. baru nak langgar pun dah kena.

adakah ini senario bermasyarakat terkini? 



17717

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...