dupavisitometer

tembak tear gas ke hospital: kerana mulut badan binasa, low

yang terlepas cakap, terlepaslah sudah. belum apa-apa, tak tau hujung pangkal, dah buat penafian. sedang di zaman FB dan youtube ini, setiap patah kata penipuan, mungkin akan memakan tuannya kembali. 

didalam insiden menembak tear gas ke hospital tung shing, menteri low secara confidentnya menyatakan tiada tembakan dilakukan secara terus ke premis hospital, atau lebih kurang begitulah kenyataannya sebagai quick response pasal event bersih 709. 

tetapi, semalam, sekumpulan doktor antaranya Dr. Johari Bux membuat joint statement dengan doktor-doktor hospital tung shin yang lain yang mengesahkan  bahawa memang terdapat tembakan tear gas secara tepat ke premis hospital.

makanya, kenyataan dan kesimpulan awal low itu dilihat sebagai satu kenyataan yang bangang, tergopoh-gapah dan lebih kepada aksi menjilat dan mengampu dari nak memberikan maklumat yang tepat kepada rakyat.

sebagai maklumbalas terhadap joint statement para doktor tersebut, low hari ini mengarahkan satu kajian atau siasatan penuh dilakukan berkaitan perkara tersebut.

menteri low kelihatannya sudah tidak begitu confident untuk memberikan response jika dibandingkan dengan kenyataan awal sehari sebelumnya.

berikutan joint statement itu juga, KPN telah memberikan assurance bahawasanya mana-mana anggota yang tidak mengikut SOP dalam menangani illegal assembly akan dikenakan tindakan, memetik sumber berita buletin utama 14/07/2011.

kenytaan ini telah menimbulkan persoalan dikalangan masyarakat awam bahawa memang ada terdapatkah  anggota yang tidak mengikut SOP?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...