dupavisitometer

ini yang aku tak gemor nih


ini yang aku tak gemor nih. apa yang aku nak, nak sangat...ada je tangan-tangan anjing yang menghalang. aduii...bila aku tahap professionalisma tinggi, patutnya korang pun jalan dengan professionalisma tinggi jugaklah. jangan aku dah gear lima, korang masih nak gear negatif satu.

aku tau korang tak sama bangsa dengan aku. aku tau korang dengki aku kulit putih sikit dari korang. tapi, setakat meniti tangga 'kejayaan' korang tu dengan 24jam menghidu ponggong bos korang tu, jilat baik bagi licin habis, sumpah aku tak impress. sebab apa? sebab bila aku test korang dengan kerja, korang jadi siput babi. mula siput babi nak faham, lepas tu siput babi nak buat. aku pun tak faham apasal diorang simpan lagi korang kompeni ni.

aku tau korang pun merantau. tapi tak sejauh aku. aku tau korang auta memang lebih, tapi kesianlah kat aku. kalau dah dua minggu, tiap-tiap hari bekerja aku pressure korang suruh buat, maknanya PENTING lah benda yang aku mintak tu.

contoh bengapnya korang ni, tiap kali aku hantar email, semua detail aku, nama, no.phone, entension no. email address sampaikan website kompeni pun ada aku detailakn kat bawah tu. tapi bila ko reply, ko mintak 'please give me your email address', lepas 10 email, dengan purata satu email sehari, itu aku kira dah nak mencabar kejantanan aku dan intelektual aku tu.

kalau korang kerja tak busy, tak important dan tak ada urgency, jangan korang ingat aku punya urgency tu korang boleh letak dalam tepak sirih korang. kang tak pasal-pasal aku bagi 'mushroom' sama ko, ko punya bos, ko punya bos of bosses, menggelinjang jilat lantai pulak ko kang.

aduh, tobat la keje ngn tri-color ni, walau dimana pun mereka berada. Gandhi patut malu memperjuangkan bangsa yang paling tak berfaedah macam korang ni. adoii la, stress....


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...