dupavisitometer

bangang jugak diorang ni...

minggu lepas, aku sempat pegi gulf foods. pesta dan conference makanan terbesar kat middle east. boleh check official website dia kat sini: gulfoods

manusia jangan kiralah, ramainya Masha'allah...macam ulat taik dalam tong sampah. in brief, gulfoods ni macam-macam ada, kompeni jual baju chef aliran hitam dan aliran putih ada, kompeni design restaurant ada, chocholate & confectionaries ada, minyak masak ada, conference tabiat-tabiat makanan terkini ada, pameran rempah ratus ada, ex-masterchef US & Australia ada, culinary ada, jadi nak cerita, apa yang berkaitan dengan makanan semuanya ada.

ada jugak booth-booth exhibition bapak bagak giler yang disponsor oleh negara-negara, yang paling yang menonjol antaranya egypt, tunisia dan chile. kira, masuk dalam jer dah nampak dah apa yang diorang boleh offer pada peserta-peserta conference gulfoods. malaysia (1malaysia) ada booth jugak, tapi malang, amat menyedihkan. dan semua yang represent chinese (samada malaysian chinese ke tidak entahlah). semuanya dok melongo. ada nangka chips, ada yang pedas-pedas. brand yang ambil tempat sangatlah asing kat mata aku neh. secara umunya, booth malaysia tak mantap dan layu. aku selalu jugak dengar malaysia kalau buat booth huru-hara, dan apa yang aku saksikan ni tak jauh meleset. mungkin dalam senarai takde VVIP malaysia yang attend, mungkin sebab tu jadi cincai, entah lar. ini pandangan mata aku jer, kalau orang kata booth tu mantap, mantaplah. mungkin taste aku tinggi ye tak? DAP patut kompplen pasal apa kompeni cina jer yang attend exhibition ni on behalf malaysia food small and medium size businesses, dan kompeni melayu yang buat kerepek dsb tu kurang attend, sebab la ni kalu DAP komplen mungkin boleh pakai kot.

yer lah, dah alang-alang DAP sungguh-sungguh sangat nak kongsi kuasa ngn melayu ni, kenalah sanggup menjuarai isu-isu ekonomi orang melayu pulak, barulah balance sharing tu, takdelah asyik nak share kuasa jer ngn orang melayu, nak share ekonomi berkira-kira pulak, ye tak? hahaha.

orang mundar - mandir
tapi, ada dua tiga dan sekelompok orang india kat sini yang beria-ia informed kat aku yang ali cafe tu fastest growing brand of emirates origin. WTF? maknanya diorang yakin sangat yang Ali Cafe muslim country gromn product, sebab dia besar dan terkenal kat emirates dan tanah arab. dan tak dinafikan, ali cafe adalah jenama minuman yang setanding dengan pepsi / coca-cola. sebab 3 jenis minuman ni jer yang masuk iklan tv, selain dari babrican dan air mineral.

bila diorang cakap macam tu, aku dah start nak gelak. aku tanya la, Ali tu stand for what? diorang cakap ambik barakah nama baginda Ali Bin Abu Talib...Masha'allah. aku diam jer la. apakah perasaan diorang bila diorang tau yang Ali tu diambil sempena pokok tongkat Ali, yang terkenal untuk bagi boost-up tenaga batin? hahaha..aku tak boleh bayang, so aku diamkan ajer lah.

diorang tak dengar diorang boleh menang moto lagi...hahahaha...buduh.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...