dupavisitometer

Iklan Tak Bertamadun TV3

Salam.
dalam keghairahan semangat '1 malaysia' (yang kita rakyat Malaysia pun masih beku dan jumud akan idea ini) yang ingin ditonjoolkan, nampaknya TV3 telah mendahului stesen-stesen TV lain untuk menjadi bengong dan secara sengaja telah menyalahgunakan konsep 1Malaysia ini.
1 Malaysia tiada kena-mengena dengan idea nak jadikan malaysia ini 1 agama.
Islam adalah yang tertinggi. Ianya akan kekal begitu, sampai kiamat.
1malaysia hanya slogan cita-cita yang ingin menyuburkan perkumpulan akan semangat kekitaan rakyat malaysia yang bermsyarakat majmuk, supaya keharmonian kaum Melayu, Cina dan India itu satu atas dasar nasionalisma dan budaya yang boleh dikongsi bersama, yang kurang prasangka, dan saling bekerjasama.
idea 1malaysia ini idea berat, sehinggakan ada politkkus nasional sendiri yang masih keliru dengan idea 1malaysia ini. kalau mereka faham akan gagasan 1 malaysia ini, tidakkan ada komen-komen sensitif berkaitan keharmonian ini akan dilontarkan dengan secara membuta-tuli.
Alih-alih, dalam suasana menyambut Syawal 2010, datang pula iklan aidilfitri TV3 (kononnya) dalam bentuk interpretasi perayaan krismas, dan deepavali. sungguh kurang ajar. bagi yang tiada asas bagaimana kami menyambut Aidilfitri, sila ambil nota ini.
kami menyambut aidilfitri dengan takbir dan tahmid, tanda syukur kepada Allah atas segala kurniaan-Nya.
miskin kaya menyambutnya dengan berpada-pada, sesuai dengan anjuran Islam. tanpa panjut, bunga api, lemang, dodol, baju raya, Aidilfitri disambut juga. kami menyambut syukur, bukan berlagak syukur. yang lain hanya pelengkap kemeriahan.
Hari besar kami ini adalah antara hari-hari besar Islam.
jangan cuba meletakkan Islam itu setaraf dengan apapun. ianya adalah idea kolot dan kotor, jika tujuan iklan ini untuk mengelirukan generasi islam tua dan muda malaysia.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...