dupavisitometer

Tycoon Dan F.F Coppola

The Sun melaporkan halangan MCA Ipoh Timur terhadap permintaan seorang jutawan untuk menduduki kerusi jawatankuasa Unitar (Unitar Council) dan menamakan sebuah 'asrama' unitar dengan nama beliau sempena sumbangan ikhlasnya yang berjumlah RM 30 juta untuk pembinaan 'asrama' di kampus utama Unitar di Kampar.
kata MCA Ipoh Timur "requests were not acceptable as they had “exceeded" the university’s jurisdiction and deemed an interference in the management of the university”.
macam-macam hal. miskin pun macam-macam hal, bila dah kaya pun macam-macam hal. ini cerita ada udang di sebalik mee rebus. senanglah kalau begini, bagi duit terus dapat jawatan. hasrat untuk menyumbang murni, tapi kelingking berkait macam ada benda yang tak kena. mengharapkan balasan untuk tambah prestige mungkin?
F.F Coppola, sah dicalonkan sebagai penerima darjah kehormat kesultanan perfileman hollywood amerika, iaitu Oscar, di atas sumbangan dan kecemerlangannya menempa nama sebagai pengarah baka ulung hollywood.
sekali lagi, badan pemantau standard industri perfileman multi-billion itu mengiktiraf F.F Coppola setelah beliau menerima darjah pertamanya untuk filem-filem klasik yang hebat, antara lain Godfather Trilogy, dan Apocalypse Now .
Berapa taksir kekayaan F.F Coppola ini?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...