dupavisitometer

Ulama Masuk Parti

diberitakan akan ada ulama umum masuk parti. satu berita yang menarik. kerana dua sebab; pertamanya disebabkan oleh ulama itu sendiri, dan keduanya parti yang akan dikatakan akan disertainya. memang menarik. parti sudah umum. ulama tersebut, sehingga entry ini ditulis, belum ada kata muktamad. macam kerajaan sekarang, semuanya tidak muktamad.
parti tersebut sudah bermain politik psikologi. umum dulu. kalau jadi masuk bonus. kalau tak jadi masuk, entah apa bentuk press statement yang akan keluar nanti, kita sama-sama tunggu. kalau jadi masuk, satu political gain kepada parti. untung besar. imej akan naik, sokongan boleh diraih, banyak isu boleh pertahan. presiden pun sudah isytihar, ini masanya kita sama-sama berusaha menolak dakyah palsu membuta tuli.
Ulama itu pun bukan calang-calang orangnya. dia seorang strategis. sudah mula turun naik mahkamah. lawan institusi. muncul di sini, tetapi angin pula bertiup ke sana. semua orang berteka-teka. sebagai seorang ulama, yang memilih wadah perjuangan kepartian, apatah lagi dengan memilih parti yang itu, sekali lagi, adalah satu perkembangan lanskap politik tanahair yang memang menarik.
masing-masing punya strategi.sama-sama kita tunggu juma'at ini. doa siapa yang makbul.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...