dupavisitometer

police brutality 3.0


cuba tengok gambar. dan banyak lagi gambar-gambar sewaktu dengannya. seriously, aku tak salahkan polis. polis hanya buat kerja. ikut arahan.

dan, aku honestly aku tak salahkan peserta yang datang dan sanggup kena pulak belasah. memang hak dia nak berhimpun. dan dengan dia join satu perhimpunan yang menuntut apa yang kerajaan sekarang tak boleh bagi, dia kena faham dan agak awal-awal yang dia mungkin 'kena' se-das dua dari pihak polis, sebab polis memang dengar arahan kerajaan. from koperal ke sarjan, sarjan ke inspektor, inspektor ke acp dan bermacam lagi.

janganlah kita menyalahkan polis dan peserta bersih ini.

salahkanlah penguasa-penguasa yang memegang title kerajaan yang bacul, yang takut dengan skandal-skandal dan bayang-bayang hitam mereka sendiri, bersikap terlalu angkuh dan bongkak dengan cuba mengiktirafkan dataran merdeka itu sebagai hak eksklusif dan tanda niaga kuasa mereka yang korup.

dengan sekelip mata, boleh sahaja mereka bertindak matang dan civilised dengan mengizinkan  perhimpunan di dataran itu dilakukan, agar ianya jadi himpunan 'halal' dan aman dan dapat pula polis mengawal dengan tenteram.

know your enemy, only them who hold the brutality dearly.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...