dupavisitometer

pertembungan

apa yang semakin menyakitkan hati dan menimnulkan persoalan ialah sudah terlalu kerap berlakunya pertembungan ceramah / majlis penerangan anjuran pakatan rakyat dan UBN. besar atau kecil saiznya, bukanlah masalah utama, namun initpati dan hasrat 'sebenar' pertembungan itu yang sangat dibimbangkan.

sudah pastilah UBN tidak boleh mengelak dan merendah-rendahkan intelektual masharakat awam dengan tidak membuat pengakuan. sebab, yang marah-marah itu melayu. dalam pakatan, melayu hanya dalam PAS dan PKR. dalam UBN, melayu hanya dalam UMNO. sudah pastilah yang marah-marah itu UMNO juga. kalau yang menganjurkannya itu atas nama NGO, sudah pastilah dia NGO yang pro-UMNO.

Tidaklah susah mana hendak meneka siapa yang tidak puas hati dengan siapa.

PBT atau polis juga tolonglah mainkan peranan. kalau cerdik, janganlah luluskan permit untuk berkumpul pada hari, masa dan lokasi yang sama. seolah-olahnya 'memang nak tengok sangat' berlakunya kekacauan, cabar mencabar dan malang sekali, bila tercetusnya riak-riak provokasi, polis  atau pihak berkuasa duduk diam macam budak tongong pula.

Pakatan itu sudahlah dinafikan haknya untuk muncul di media perdana, kalau denga medium ceramah pun UMNO nak ganggu, itu hanya bawa mesej memang UMNO sudah kehilangan taring.

singa kalau nak luaskan kuasa, akan mencabar singa yang lain. adakah pakatan merupakan singa yang kini sudah cukup umur dan kekuatan untuk mencabar UBN sampai UBN pun kena turun ceramah?

kalau ya, janga marahlah kalau aku kata UMNO dah lemah. bila dah lemah, macamana nak pertahan putrajaya? Bangkit UMNO Bangkit!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...