dupavisitometer

freeloader

aku memang sakit hati nengok seorang / seekor freeloader in action. sungguh-sungguh sakit hati.

macam kat ofis aku neh, aku perasan seekor freeloader keling dari benua keling. kerja secara kontrak selama dua tahun. aku selalu nengok dia 'me-nge-le-wo' dekat HR. jalan dari satu meja ke satu meja keling yang lain sambil bersembang.

tiap-tiap hari. apa kerja hakiki dia pun aku tak tau.

lepas tu, selalu pulak aku tengok dia round-round sampai ke dept aku. kadang-kadang aku jumpa dia kat kantin, time keje. inilah ciri-ciri seorang freeloader, iaitu kerja tak nak buat, tapi gaji hujung bulan sibuk pulak dia ambik.

banyak sungguh freeloader dalam dunia neh. tapi kat sini, nampaknya semua nak jadi freeloader, ambik gaji hujung bulan, kerja lantaklah cincai-cincai. dasar jahanam...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...