dupavisitometer

Tanah Melayu Bergempita Lagi

Pandangan Rasional kacamata A.KAdir JAsin ; Malam Yang Panjang untuk Khalid Jaafar ;Politik berkemungkinan Penarik Beca ; Tunggangan bermuka dua kata hasbullah ; semuanya berkisar tentang 'political bombing' yang baru sahaja berlaku pada ketika rata-rata rakyat Tanah melayu ini masih lagi dalam tempoh bertenang setelah terkejut dengan kenaikan harga minyak.
Apakah kesudahannya nanti? Ramai-ramai masuk ISA?. Sentimen dan nilai menganjing sudah dipercikkan. Hanya menunggu tangan-tangan yang rela untuk memarakkannya. Dan, sudah pasti ianya akan marak. Langkah terkini konspirator ini pelik, kerana menghidupkan semula konspirasi pada asas ulangan dan sedikit biol, hanya menyerlahkan intelektual para konspiran-konspiran yang sedikit bingung.
Mulanya PKR kata mangsa liwat dipaksa buat laporan. Kemudiannya, didedahkan si mangsa adalah kader UMNO, yang gerak-gerinya dalam PKR sentiasa dicurigai dan diawasi. Kemudiannya, PM suruh siasat, walhal dia sepatutnya ada kerja yang lebih baik, memikirkan bagaimana nak ringankan beban rakyat contohnya. KJ pula keluar satu statement yang sedikit gila, katanya penasihat PKR sendiri yang berkonspirator dengan dirinya sendiri untuk meraih keuntungan. Pikiran apa ini? Belajar sampai ke Oxford, setahap itu sahaja daya pikir politiknya? Sekarang De Facto leader itu sedang bersembunyi di kedutaan Turkey. Tanah tumpah darahnya disini, berlindung di kekuasaan Turkey. Kirim salam pada Semih Senturk dan Hamit Altintop.
Hai saudara-saudara sekalian, perhatikan pentas politik ini baik-baik. SAPP masih dengan usul tidak percayanyanya. Altantuya ada pertuduhan baru oleh RPK. Shahir Samad masih tergagap menjawab minyak. Najib masih berahsia bila mahu tanding Presiden. Mahyuddin kata tunggu Oktober. Khairy buat pengumuman Julai. Isa Samad kata tak nak buat comeback. Orang PAS fly ke London minta fatwa bergabung dengan UMNO. USD makin menyusut, dan dengan ketidaktentuan ini, ditakdirkan Allah, RM juga menyusut. Minyak mentah harga dagangannya kini menghampiri USD 140, walau dijangkakan ianya berlaku pada awal Ogos 08.
Lihatlah permainan kuasa yang berlangsung ini, samada kejelitaannya, atau sumpahannya, kamulah yang pilih.
We'll wait for another bombing to cool down the current one.

2 comments:

Anonymous said...

as'kum .. gua dh jenguk blog lu nie .. ahli pekida SEKARANG matlamat menghalalkn cara bkn seprti DULU .. kira dh poseur !!

Anonymous said...

ude kata...

pekida dah mmg lari jauh sgt drp trek yg sepatutnya...jgn main2kan al-quran, junjung tapi isi tak nak ikut...SMI tang bai'ah...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...