dupavisitometer

lambatnya...

walaupun dah hampir setahun duduk dan berkhidmat di sharjah ini, ada satu benda yang aku tak faham kat sini. kat sini aku rasa dari pukul 12 tgh/hari sampai pukul 6 SANGAT LAMBAT berlalu. tak kisah berapa banyak review / report yang jadi beban tugasan aku, perubahan masa pada jangkawatu itu rasanya berlalu dengan lambat. lemas. macam nak menunggu waktu berbuka. dan, kerap kali pandangan ke jejari jamtangan mengundang rasa hampa. detik berlalu terlalu perlahan.
 
tak macam aku duduk KL dulu, 24 jam itu tak cukup, kalau boleh mahu ditambah lagi...adoii la...
 
kenapa? punyalah lambat period itu berlalu, sampai aku boleh memikir sebab apa aku boleh rasa lambat. antara kesimpulan yang aku dapat antaranya perubahan malam dan siang yang pendek kat sini. manakan tidak, pukul 5 pagi dan macam pukul 7 pagi kat malaysia. aku masuk keje pukul 830, keadaan alam dan cuaca kalu kat malaysia dan macam pukul 10 pagi. kat situ mungkin malay-psikologi aku dan main peranan. dan Asar pulak masuk dalam pukul 330 lebih...berbeza ngn Malaysia, kalau dah Asar tu dah dekat sangat nak balik.
 
rupa-rupanya, hanya sekadar deraan psikologi ...bukan apa pun. macam nak balik pukul 630 nanti kang, bila keluar, mesti langit dah gelap gulita, dan tiba-tiba mood rasa dah keje lama sangat. sebab kat malaysia 630 masih lagi cerah dan kegelapan malam hanya tiba menjelang senja, lebih kurang 730 malam.
 
tetapi realitinya, masa amatlah cepat berlalu. tambahan pulak bila memikirkan betapa cepatnya si adel sudah membesar dan semakin pantas dan kerap menguji kesabaran bondanya. hrindu rasa hatiku, moga-moga kita cepat-cepat kembali bersatu. Insha'Allah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...