dupavisitometer

kisah pengorbanan abil fikri ahmad yang mengharukan

di mana nak mula?
 
ok..mula sekarang...hari ini aku bangun awal, dalam pukul 4 pagi...lepas tu tak boleh tido sampai pukul 630 pagi. alang-alang dah berjaga, bukak laptop, terus surf internet dan FB. dalam banyak-banyak status update, aku klik link blog 'warkah buat isteri'. aku baca entri terbaru (6 sept 2012) dan aku baca 2 entri awal, aku termenung jauh...sangat jauh ke dalam hati, dengan satu pertanyaan yang tak kunjung padam...'kalau aku kena uji macam si abil fikri ahmad ni,,,mampukah aku?'
 
sepintas lalu, blog ini diusahakan oleh Abil Fikri Ahmad (Abil) yang bertujuan sebagai catatan kenangan dan 'real life blogging effort', bersesuaian dengan tajuknya 'warkah buat isteri' yang ditujukan khas buat isterinya tercinta, Pn. Fauziah (Gee)  yang kini terlantar kerana di sah kan 'brain damage' berikutan serangan asma yang dihadapinya sekitar 2011 yang lalu.
 
melalui catatan Abil di blognya (setakat ini), nescaya secara sedar atau tidak kita akan tersentuh dengan pengorbanan, beban serta harapan  Abil untuk melihat isteri tercinta sembuh dan bangun seperti sediakala. disebabkan ianya sesuatu yang personal dan rela-life experienced, segala catatan dan gaya persembahannya mudah di hadam...walaupun abil menggunakan kaedah penceritaan yang santai dengan sulaman lawak-lawak ringkas. namun begitu, kesedihan dan refleksi kerinduan dan mendalam dapat juga di kesan disebalik tiap kata ringkas tersebut.
 
walaupun kaum ibu berulangkali menyatakan betapa bertuahnya Gee bersuamikan Abil, namun berulangkali juga Abil menegaskan bahwa dia yang bertuah beristerikan Gee.
 
membaca dan singgah di blog 'warkah buat isteri' ini sesungguhnya memberikan 1001 pengajaran buat para pembacanya, terutamanya aku.
 
namun begitu, berat mata yang memandang, berat lagi bahu yang memikul.
 
Buat saudara Abil Fikri Ahmad, saya mendoakan agar Allah SWT Yang Maha Pemurah, Penyayang dan Maha Berkuasa , memberikan kekuatan kepada saudara dan ister tercita, serta melimpahkan rahmat dan keberkatan buat saudara sekeluarga.
 
untuk cerita lanjut sila layari blog 'warkah buat isteri'.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...