dupavisitometer

satu pun tidak selamat di tangan internet

inilah bahananya sang internet. kredibiliti dan integriti seseorang tidak lagi selamat di tangan internet. sekali pandang, ianya umpama pedang bermata dua yang menghiris mentah - mentah untuk di makan oleh rakyat.
 
internet ini, melibas ke kanan mereka kena. melibas ke kiri pun mereka kena juga. contohnya
 
Najib dan pembesar-pembesar UMNO tidak lagi selamat dengan salahguna kuasanya. kalaupun tidak benar, mereka pasti tenggelam dengan fitnah siber. kak jat sudah merasa. muka mereka sudah tebal. tapi kulit yang tebal itu dilumurkan dengan masker yang diberi nama 'asam garam politik.
 
anwar and the gang juga tidak selamat. dengan pelbagai tuduhan. lebih kurang sama dengan apa yang ditimpakan oleh najib dan pembesar-pembesar UMNO. tapi, itulah lumrahnya menjadi ahli politik, sentiasa ada masker asam garam politik.
 
lama tak lama kemudian, internet menghiris pula ahli ahli korporat. orang-orang besar di proton kena. orang-orang-orang besar MAS dan AIR ASIA kena. Rozali SYABAS kena. LYNAS Corp. kena. Khazanah kena.
 
tiada yang selamat.
 
kini, internet mula masuk ke dalam istana. boleh cari sampai jumpa. mula-mula internet masuk ke istana johor, sekarang dah mula masuk istana kualan kangsar dan istana kuantan.
 
damn you internet!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...