dupavisitometer

Dia Ibuku

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah dan Yang Maha Penyayang. Untuk ibu-ibu seluruh dunia dan segenap bangsa, Selamat hari ibu.
Aku mengasihi ibuku ini sebetulnya bukan hari ini sahaja, malahan setiap detik nafasku ini aku hidup kerananya. Kerana belas kasihannya kepadaku sewaktu aku masih kecillah maka aku makan, minum, berfikir dan membesar dengan penuh kasih sayang dan rahmah, yang mana aku serahkan pada ALLAH saja untuk membalasnya dan merahmati ibuku ini dengan sebaik-baik rahmat.
Jika aku ingin membalas, dengan apa? apakah ada nilai yang setimpal? Kasih sayang yang ditumpahkannya sepanjang hidupku ini, apa taranya? apa penimbalnya? Dinar emas? Kereta? gelang-gelang emas berlian? Kalau benarlahlah itu semua, aku sendiri tidakkan sanggup untuk menimbangtara semua itu dengan kasih sayang dan pengorbanannya (Ya, ibuku sudah terlalu banyak berkorban, terlalu!).
Semua ibu-ibu itu dimata anaknya sama, yang paling jelita, yang paling baik hati, yang paling memahami, yang paling kaya, yang paling betul, dan yang paling pandai memasak dan berbagai-bagai paling lagi, kalau hendak disenangkan cerita.
Untuk Pn. Halila Bt. Md Desa, kami 5 beradik, kami mohon agar berbahagialah mak, Dengan Izin Allah Yang Maha Mengasihi, kerana di dunia ini, hanya pada mak sahajalah untuk kami menumpang kasih, hanya pada mak sahajalah kami adukan kesedihan kami, hanya pada mak sahajalah kami raikan kegembiraan kami.
Ya Allah Ya Rabbi, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Malikul-Mulk Ampunilah dosaku, dan dosa kedua ibu dan bapaku Dan Rahmatilah dan Kasihanilah mereka sebagaimana mereka merahmati dan mengasihani aku ketika aku kecil dahulu. Amin Ya Rabbil-Alamin

2 comments:

Anonymous said...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang....

Kami anak-anakmu
Wahai Ibuku wahai Ayahku
Ampunkan dosa-dosaku
Wahai Ibuku wahai Ayahku
Redhokan akan diriku
Kuhulurkan salam untuk Rasul junjungan moga disyafaatkan
Ya Allahu Ya Rabbi
Ya Fatahu Ya A'lim
Ya Rahmanu Ya Rahim
Wahai Tuhanku kasihi daku kasihi ibu dan ayahku
Wahai Tuhanku rahmati daku
rahmati ibu dan ayahku
Selamatkan mereka dari azab neraka dan bencana dunia
hubungkan mereka dengan taliMu
Amin Ya Rabbal'alamin
Wahai TuhanKu limpahkan hidayahMu
untuk ayah dan ibuku
Wahai TuhanKu berkati daku
berkati ibu ayahku
Sayangilah mereka sepertimana mereka menyayangiku
dan mengasihiku waktu kecilku tak terbalas budi jasanya
Wahai ibuku wahai ayahku
didiklah anak-anakmu
moga menjadi penyejuk dimata penawar resah hatimu
ampunkan segala keterlanjuranku
halalkan makan minumku
Doakan semoga aku selamat di dunia dan di akhirat....

Ras Raka said...

Ameen...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...