dupavisitometer

Gaza Di Palestina / Pengkhianatan / Negara Arab

Dalam letupan, darah, dan airmata Gaza, sukar bagi kita untuk memikirkan:- - Apa lagi yang terdaya oleh kita selain daripada berdoa, menyumbang dan memboikot. - Kenapa Negara Arab tidak berdaya membuat sesuatu yang lebih baik untuk Palestina, - Sekurang-kurangnya melakukan sekadar apa yang kita harapkan? Kenapa? - Kerana kita merasakan Negara Arab itu mampu. - Kalau tidak kerana ketenteraannya, sekurang-kurangnya secara ekonominya dan dengan kekayaan hasil mahsulnya.
Katakan berhujah keranan mereka masih lagi 'lumpuh' dek kerana jatuhnya kerajaan Islam Uthmaniah dulu, hinggakan sampai sekarang pun sukar berdamai dan memilih untuk hidup sendiri-sendiri., dan katakan kita terima hujah tersebut.
Tetapi, mengapa berlanjutan sampai sekarang? - Adakah permusuhan itu terlalu lama dan mempunyai parut yang dalam? - Hilang teruskah jalan untuk mereka bersatu?
Samada Sekular atau Semi-Sekular, pasti Islam yang akan dijunjung. atas nama Islam pun mereka masih berdalih, apa lagi yang boleh kita harapkan mereka dengan pengkhianatan ini?
Mereka sepertinya meminta-minta untuk diturunkan bala kepada diri mereka sendiri.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...