dupavisitometer

tak kenang budi? jahanam!

baca entry penuh di sini : a single spark that starts the prairie fire? - sakmongkol AK47

ada satu tuduhan yang pada aku amat tidak adil dan dangkal yang dilemparkan kepada anak-anak muda yang kononnya menyokong dan bersimpati dengan pr. antara tuduhantuduhan tersebut adalah 'tak kenang budi' sebab kononnya dengan sokongan dan bantuan kerajaanlah mereka berjaya atau selesa dengan kehidupan kini. ini adalah satu hujah yang sangat bodoh dan sangat ketinggalan zaman.

satu, ini bantuan kerajaan. ini tanggungjawab kerajaan. kalau tak buat, semua ini insha'allah jadi buta huruf dan jadi macam golongan aboriginal australialah jawabnya. golongan muda ini sangat berterimakasih dengan kerajaan. cuma mereka tidak setuju dengan umno. mereka telah berpaling. umno bukan kerajaan. yang mereka tentang bukan kerajaan, yang mereka tentang orang umno yang duduk didalam jentera kerajaan yang menghancurkan negara dengan perlahan-lahan.

kami terima bantuan kerajaan, kami belajar guna duit kerajaan, belajar dalam negeri, kerja di sektor awam dan swsata, gaji average 3k, kerja sampai malam, pakai proton, jika kami tau ada orang nak hancurkan negara kami, takkan kami buat diam?

antara kami dengan anak menteri, belajar luar negeri, segala benda diberi, habis belajar untung anak menteri, duduk jaga lembu gaji sebulan 35 ribu, mana yang nak menghancurkan negara?

mana untung?

ada anak muda tak kenang budi tapi lawan rasuah ke,

 atau 

ada anak muda kenang budi tapi ikut sama makan rasuah macam mak bapaknya?

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...