dupavisitometer

mesej pada bonda adel melalui adel

adel;

babah rindu gila pada adel. cakap juga pada bonda, babah rindu sama bonda jugak. bagitau bonda tau. nanti bonda ingat babah rindu adel sorang je, tak rindu kat bonda.

adel jangan risau babah kat sini. babah makan, tido insha'allah ok kat sini. cuma keje babah dah datang pelan-pelan. keje babah kat sini tak laju mcm kat malaysia, tapi pelan-pelan je dia datang. tak macam masa adel merangkak laju. kalu adel rasa adel merangkak tu laju, tunggu adel boleh berdiri dan berjalan nanti. adel taullah bezanya laju merangkak dengan laju berjalan.

babah dengan bonda tengah plan baik punya nak bawak adel jumpa babah kat sini, kat dubai. bila adel datang, babah bawak adel ngn bonda jalan-jalan ok. kita tengok burj khalifa, kita lepak-lepak kat dubai mall, kita jalan-jalan dekat al-ras dan market emas lama dubai di burdubai.

adel tak percaya babah rindu kat adel? hari-hari babah cium baju dengan bantal busuk adel yang bonda bekalkan tu. bantal busuk adel babah bawak tido sekali, sekarang mana bau air liur basi babah dengan bau peluh adel dulu babah pun dah tak tau.

apa pun, babah sayang sangat pada adel dan bonda adel. adel duduk dengan bonda, dengan atuk, nenek dan opah baik-baik tau. nanti kita jumpa lagi. rindulah kat adel. rindu sangat. masa berlalu takkan kembali. babah minta maaf sebab berjauhan dengan adel masa adel umur 8 nak masuk 9 bulan. inilah satu-satunya cara babah nak tingkatkan diri dan ekonomi negara kecil kita adel. ya, negara kecil kita hanya ada babah, bonda dan adel. harap bila adel dah besar nanti, adel faham apa itu pengorbanan dan apa yang kita korbankan dan atas sebab apa yang sanggup kita berkorban.

babah pegang portfolio menteri kerjaraya, buruh dan pendapatan dalam negeri. jadi babah kena banyak berusaha walaupun sampai luar negeri. babah serahkan portfolio menteri kewangan pada bonda supaya pampers, susu, rompers, seluar dan baju dan kebajikan permainan adel dijaga dan dijamin oleh bonda. tapi adel kena ingat semua ni datang dan dengan keizinan ALLAH SWT. 

babah banyak bersyukur kat sini. syukur dengan nikmat. adel pun kenalah rajin-rajin bersyukur. nanti tanya kat bonda macamana nak bersyukur ya sayang. ok lah, dah lama pulak babah menaip ni. kang bos babah tegur pulak. babah bukan tan nak call, tapi call kat sini mahal sangat. itu pasal bila call adel tak dengar babah cakap-cakap ngn adel, adel hanya dengar babah timang-timang adel je.

ok adel, kirim salam pada semua. kirim salam sayang dan rindu dan moga kita berjumpa lagi. salam bucuk bucuk babah tu. sayang dia. muahhh...muahhh...

dari;
babah yang hensem, dubai

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...