dupavisitometer

gila punya lawak

contoh, kalau lawak tu lawak sesangat, tahap 'A' macam jozan, kita panggil lawak giler. dulu, kalau nak describe benda yang melampau, kita akan cakap 'giler babi betul', lepas tu dipendekkan 'giler betullah' sampailah paling pendek 'giler'. contoh lagi kalau makan nasi goreng cili padi yang pedas menyengat lidah dah anak tekak, kita describe 'pedas giler', lebih kurang gitulah.

dan kita ada juga lawak yang gila (insane jokes) bertemakan yang kat bawah ni...

bai'ah will buy you trust and confidence.

percaya boleh menang dan dapat kepercayaan member dengan berikrar dan berbai'ah. yang ini memang gila punya lawak sebab kalau berbai'ah ni boleh jamin satu padu ahli bagi menang, apasal pas yang satu-satunya parti yang ada doktrin bai'ah dalam lanskap politik moden jarang-jarang sekali menang pru? berpuloh tahun berjuang, baru dapat perintah kelantan? aii.. ini memang lawak terbaik dari ladang ni.

panggilan jihad.

ini lagi lawak giler. ayahanda nak pergi berjihad ni, kalau anakanda dapat duit lebih menyanyi kat konsert nanti hulur-hulurlah kat ayahanda, selain berkat rezeki anakanda tu, ada jugak saham anakanda dalam berjihad nanti...wtf..lawak, lawak..terbaik dari anugerah musik 18, yeah!

situasi paling getir untuk parti kita

ini adalah statement dan tema paling lawak untuk tahun ini. kenapa? why? sebab, engkau tu pemerentah. tuan punya kerajaan. yang pegi takut sampai senak telur apasal? kalau nak lawan parti lawan yang kononnya takda apa-apa, yang tak bersatu hati, saling tak setuju, and not even in one logo, yang dok p terkencing masuk gelanggang ni apahal?

boleh bayang tak kalau lawan politik hangpa tu ada kekuatan dan akses pada kelebihan-kelebihan yang hangpa ada la ni? aku tak leh nak bayang hangpa jadi apa...jadi jagung nelson kot. hangpa ni dah ketaq pada bayang dan dosa-dosa hangpa sendiri ni.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...